Vše, co byste měli vědět o zdravém opalování (nejen u moře)

Vše, co byste měli vědět o zdravém opalování (nejen u moře)
Sdílej s ostatními cestovateli

Léto je úzce spjato s cestováním, a především relaxací na plážovém lehátku. A je naprosto přirozené, že si chcete z vytoužené dovolené vrátit s krásně opálenou pokožkou. Měli byste však vědět, že opalování není v zásadě vůbec zdravé a rozhodně byste měli dodržovat základní pravidla nezbytná pro ochranu pokožky.

First Minute Invia

Pokud si nejste jistí, jak se na sluníčku chovat, řiďte se následujícími doporučeními. Vězte, že krásného opálení dosáhnete mnohem bezpečnější cestou než bezhlavým mnohahodinovým grilováním sebe sama na nejprudším sluníčku. Zdravé opálení vám navíc vydrží podstatně déle, protože se nebude loupat. Následující informace vám přijdou vhod bez ohledu na to, do jaké destinace se letos vydáte. Nezapomeňte, že sluníčko dokáže potrápit i ve středoevropských podmínkách.

Proč dodržovat zásady zdravého opalování?

Nechceme vás strašit, nicméně byste měli vědět, že nesprávné nebo příliš intenzivní opalování vede k rychlému stárnutí kůže, tvorbě vrásek a pigmentových skvrn a bolestivým spáleninám. Při delším pobytu na sluníčku hrozí nechráněné pokožce poškození, degenerativní změny a zvýšené riziko rakoviny.

Co si sebou přibalit do plážové tašky?

U moře, u rybníka i u přehrady byste vždy měli mít po ruce kvalitní kosmetiku na opalování. Při výběru hleďte především na SPF faktor, neboť právě ten rozhoduje, jak dlouho vás bude přípravek chránit před sluníčkem. Pro osoby se světlejší pletí jsou vhodné přípravky s nejvyšším SPF faktorem kolem 50. Vyšším stupněm ochrany však nic nepokazí ani lidé s tmavším fototypem. Představa, že kvalitní krém zabrání pěknému opálení, je mylná.

Podívejte se také na  Úžasná dovolená v Karibiku

Kromě kosmetiky na opalování v podobě krému byste neměli zapomenout na ochranu rtů. V tomto směru vám přijde vhod balzám s UV ochranou.

Ve vaší plážové tašce by neměly chybět ani láhev s vodou a pokrývka hlavy.

Nezapomeňte, že před sluníčkem byste se měli chránit také při sportování. Spálit se můžete i při jízdě na kole, a dokonce i při potápění. Sluneční paprsky pronikají až do hloubky 1,5 metru pod vodu.

Základní pravidla zdravého opalování

Ještě než vyrazíte na pláž vstříc novým zážitkům, aplikujte na pokožku kvalitní kosmetiku na opalování (preferujte vysoký SPF faktor).

Snažte se vyhýbat přímému slunci a relaxujte především ve stínu pod slunečníkem. I zde se vaše kůže opálí dohněda, a to mnohem zdravěji.

Dbejte na dodržování pitného režimu a průběžně doplňujte tekutiny. Dehydrovaný organismus vede k bolestem hlavy, vyčerpání a nevolnosti.

Vždy, když vylezete ven z vody, rozhodně opět aplikujte na pokožku opalovací krém. Ačkoliv používáte voděodolný přípravek, většinou se část smyje.

Vždy si na hlavu nasaďte čepici nebo šátek. Předejdete tím úžehu a zároveň ochráníte své vlasy před vysušením.

Na sluníčku nikdy nepobývejte v době mezi jedenáctou až patnáctou hodinou, kdy jsou sluneční paprsky nejintenzivnější a nejnebezpečnější.

Po opalování aplikujte na pokožku vhodně zvolený přípravek pro regeneraci.

Vše, co byste měli vědět o zdravém opalování (nejen u moře)
4.5 (90%) 2 hodnocení


Sdílej s ostatními cestovateli

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *